De 8 beste landingspagina voorbeelden van 2025

Een goed ontworpen landingspagina’s kan je sales conversies naar ongekende hoogten stuwen. Omgekeerd kan een slecht ontworpen landingspagina je duizenden euro’s aan omzet kosten.

In het kader van “beter goed gejat dan slecht verzonnen,” loont het daarom om inspiratie op te doen bij ‘s werelds beste landingspagina’s. Vooral als het de eerste keer is dat je er één maakt.

De beste landingspagina voorbeelden

1. Wise

Wise is een dienstverlening waarmee je geld kunt ontvangen en versturen binnen verschillende valuta en landen. Daarnaast doet het bedrijf dienst als digitale bank (ondergetekende gebruikt het voor het merendeel van zijn zakelijke betalingen).

Waarom deze landingspagina zo goed is:

  • Handige widget die je precies laat zien hoeveel een geld overboeking kost. Bovenaan de pagina kun je een valuta kiezen om geld in te sturen. Vervolgens kun je de valuta van de ontvanger inzien. Je ziet daarna precies hoeveel geld je dit kost.
  • Wekt direct vertrouwen op. Hoog bovenaan de pagina staat dat Wise wordt gereguleerd door de Nationale Bank van België. Verderop op de pagina worden verschillende beveiligingsmaatregelingen aangekaart.

2. Calm

Calm landingspagina.

Calm is een meditatie- en slaap app met miljoenen gebruikers. De app biedt o.a. guided meditatie sessies en kalmerende verhalen voor het slapen gaan.

Waarom deze landingspagina zo goed is:

  • Design slaat feilloos aan op de inhoud. Een mooie achtergrond van een meer, bomen en bergen, rustige kleurstelling, minimalistisch. De landingspagina van Calm voelt kalmerend, pusht niks en sluit perfect aan op waar de app voor staat.
  • De titel spreekt tot de verbeelding. “Calm your mind. Change your life.” Wie wil dit nou niet?
  • Vervlecht beroemdheden op subtiele manier. Calm werkt met verschillende beroemdheden zoals Matthew McConaughey, maar loopt hier niet mee te koop. Toch zie je een aantal van deze mensen op een subtiele manier terugkomen op de pagina.

3. Authority Hacker

Authority Hacker is een bedrijf wat affiliate cursussen verkoopt aan zowel ervaren- als aspirant affiliate marketeers. Op dit moment vind ik dat ze enige affiliate influencers zijn wiens cursus de moeite waard is.

Ze verkopen deze cursussen al vele jaren, en hebben binnen dit tijdsbestek de overtuigingskracht van de bijbehorende landingspagina's geperfectioneerd.

Waarom deze landingspagina zo goed is:

  • Meeslepende copywriting. Bij een dure cursus zoals die van Authority Hacker is de copywriting veruit het belangrijkste bestandsdeel. De pagina is lang, maar overtuigend – en Mark en Gael weten alle bezwaren die geïnteresseerden zouden kunnen hebben weg te nemen.
  • Succesverhalen worden direct getoond. Op natuurlijke wijze wordt succesvolle cursisten in het verhaal verweven. Dit inspireert ontzettend.

4. iPhone Photography School

iPhone Photography School landingspagina.

iPhone Photography School leert je hoe je geweldige foto's met je iPhone kunt maken. De onderneming, die door één persoon wordt gerund, heeft om omzet van maar liefst $20 miljoen (!) per jaar.

Waarom deze landingspagina zo goed is:

  • Wekt gevoel van urgentie op. Bovenaan de pagina loopt een timer (die meebeweegt wanneer je naar beneden scrolt) die verwijst naar een korting van 80%. Die korting is er weliswaar op ieder moment, maar dat beseffen veel bezoekers niet. Het gevolg: meer sales.
  • Prachtige foto's in video's. Natuurlijk zijn deze geschoten met de iPhone. Zo zie je direct wat je kunt bereiken met je iPhone camera waarna je de cursus hebt afgerond.
  • Breed uitgemeten niet-goed-geld-terug garantie. De cursus is al niet heel erg duur, en in combinatie met de niet-goed-geld-terug garantie die groot boven de koop-knop prijkt is de barrière om tot aanschaf over te gaan wel erg laag.

5. Webflow

Webflow is een website maker voor ietwat meer gevorderde gebruikers waar je binnen no time een prachtige website mee kunt maken.

Waarom deze landingspagina zo goed is:

  • Benadrukt dat je geen technische kennis nodig hebt. De pagina maakt direct duidelijk dat je geavanceerde pagina's in elkaar kunt draaien als niet-techneut. Tegelijkertijd laat het ook weten dat je de code die het genereert aan developers kunt overhandigen.
  • Prachtige animaties. Animaties op landingspagina's of websites willen nog wel eens afleiden. Niet bij Webflow. Ze passen bij het onderwerp en zuigen je mee in het verhaal over de tool.

6. Muzzle

Muzzle landingspagina.

Muzzle App stelt je in staat automatisch push notificaties te blokkeren tijdens videocalls met screenshare. Zo wordt voorkomen dat je bijvoorbeeld ineens een intieme push notificatie van een geliefde op je scherm ziet verschijnen.

Waarom deze landingspagina zo goed is:

  • Het is super kort, zonder in te boeten op de boodschap. Het product is super simpel en behoeft geen lange uitleg. In plaats hiervan laten de makers van Muzzle voorbeelden van beschamende push notificaties het verhaal vertellen.
  • De CTA knop is niet te missen. De app download knop is niet eens zo fel van kleur, maar valt dankzij het minimalistische design van de pagina direct op.

7. Semrush

SEM Rush landingspagina

Semrush is een uitstekende allround SEO tool waarmee je zoekwoorden onderzoek kunt doen en je eigen rankings en die van de concurrentie in de gaten kunt houden.

Waarom deze landingspagina zo goed is:

  • Boven de fold zie je merken die Semrush gebruiken. Amazon, Samsung, P&G… Met zulke bedrijven bevind je je in goed gezelschap als Semrush klant. Dit wekt meteen vertrouwen op.
  • Slim gebruik met tabs. Je kunt verschrikkelijk veel met Semrush. In plaats van alle features over een ellenlange pagina uit te smeren, zijn veel van deze features achter een stel tabjes verborgen.

8. Shopify

Shopify landingspagina

Shopify is een van de grootste ecommerce software tools ter wereld. Natuurlijk begrijpen ze erg goed hoe je een effectieve landingspagina in elkaar zet.

Waarom deze landingspagina zo goed is:

  • Gebruik van statistieken. Miljoenen verkopers wereldwijd, actief in 170+ landen, 10% van de Amerikaanse ecommerce… Het zijn allemaal statistieken die tot de verbeelding spreken.
  • De video's zijn prachtig. Als de pagina zelf je nog niet overtuigt heeft om met Shopify in zee te gaan, dan zullen de video's dit wel doen.

Wat zijn de ingrediënten van een goede landingspagina?

Bij iedere goede landingspagina zie je de volgende elementen terugkomen.

Een catchy titel

Je titel kan de interesse die je landingspagina opwekt maken of breken. In de meeste gevallen wil je ervoor zorgen dat de titel niet langer is dan 12 woorden.

Dit titel moet direct vertellen wat je aanbod te bieden heeft.

Alle landingspagina’s hierboven hebben uitstekende titels, maar ik wil in het bijzonder die van iPhone Photography School belichten:

“Unlock the EXACT blueprint to capture breathtaking iPhone photos.”

Tot de verbeelding sprekende woorden (“unlock,” “breathtaking”), summier en het juiste woord met hoofdletters geschreven (“EXACT”). Het is een titel die je als lezer uitnodigt om door te lezen.

Scherpe, bondige copywriting

Copywriting in het algemeen, maar zeker op landingspagina, dient zo scherp en bondig mogelijk te zijn. Ieder woord gebruikt woord dien je af te wegen op een goudschaaltje. Schrap wat je kan.

Iedere zin moet aansporen tot het lezen van de volgende, zodat het voor de lezer voelt alsof ze op een glijbaan zit, en geen keuze heeft behalve tot het einde van de pagina door te blijven lezen.

Visueel consistent

Het design van je landingspagina is een ander kritiek element voor het succes ervan. Gebruik niet te veel verschillende kleuren, hou de kleuren sober (zodat je je CTA's scherp tegen de rest van de pagina kunt laten afsteken) en hou het design consistent. Met andere woorden: mik op een minimalistische aanpak.

Neem als voorbeeld de heren van Authority Hacker wiens landingspagina's schitteren in hun eenvoud:

De focus ligt echt op de boodschap – het geschreven woord – en de visuele elementen leiden hier geen moment van af.

Klanten feedback

Natuurlijk snappen mensen op een rationeel niveau erg goed dat de klanten feedback die jij op je landingspagina's plaatst zorgvuldig door jou uitgekozen is.

Niettemin is het een kritiek element van een goede landingspagina en kunnen positieve woorden van je klanten eventuele twijfels van je bezoekers wegnemen.

Zo zien mijn klanten testimonials op een van m'n eigen landingspagina's eruit:

Affiliate24 testimonials.

A/B testen

Meten is weten.

Je instinct kan je duidelijk een bepaalde richting induwen als het gaat om het ontwerp en de inhoud van je landingspagina. Toch loont het altijd een variatie van je pagina te maken en aan een andere bezoekersgroep te tonen.

Zo kan je de variatie kiezen die leidt tot de meeste conversies.

Je kunt hier zover mee gaan als je wilt. In eerste instantie kun je radicaal verschillende versies van dezelfde pagina testen. Latere tests kunnen telkens verfijnder worden. Bijvoorbeeld, je verwisseld alleen de CTA knoppen of afbeeldingen die je gebruikt.

Bonus ingrediënt: het opwekken van een gevoel van urgentie

Op veel landingspagina's kom je een dergelijke timer tegen:

Meestal is deze timer pure onzin (kom je over een week terug, dan staat hij er nog) en veel mensen beseffen dit diep van binnen ook wel.

Desondanks gaat je hagedissen brein toch op scherp als je zoiets ziet. Net als wanneer je bij Booking.com ziet dat er nog maar 1 kamer tegen een bepaalde prijs over is. En kan een dergelijke timer het verschil tussen een aankoop maken en met lege handen staan.

Hoe maak je een landingspagina?

Je kunt een landingspagina in principe met iedere website maker of met WordPress in elkaar zetten.

Maar er zijn ook toegewijde landingspagina bouwers. Deze zijn in het bijzonder praktisch als je landingspagina op zichzelf staat, en niet deel uitmaakt van een grotere website.

Sluit je aan bij 7.103+ mensen die website tips ontvangen via email

Krijg toegang tot exclusieve tactieken, inzichten en kortingen die we nergens anders delen.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *